صفحه اصلی / سیاست خارجی / نوید برگزاری انتخاباتی صددرصد امن را می‌دهیم

نوید برگزاری انتخاباتی صددرصد امن را می‌دهیم

استاندار همدان

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه نوید برگزاری انتخاباتی صددرصد امن را می دهیم، گفت: مشارکت حداکثری، حضور همه گروه ها و جریانات سیاسی و رقابت قانونمند، اصول مهم در انتخابات است.

سیدسعید شاهرخی ظهر شنبه ۹ آذر در آیین افتتاح ستاد انتخابات استان همدان، اظهار کرد: «گام دوم انقلاب، قانون‌مداری و انسجام ملی» شعار انتخابات امسال است و برای تحقق این مهم اصول و خط مشی و جهت گیری خاص لازم است.

وی با تأکید بر لزوم اهمیت حضور مردم و رأی آنها تصریح کرد: نخستین نکته اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی و مشارکت در این رویداد مهم سیاسی کشور است که مردم طی ۴۰ سال گذشته در این زمینه خوش درخشیده اند و باید قدردان آنها باشیم.

استاندار همدان به ایجاد نشاط سیاسی و حضور سایر جریانات و گروه ها اشاره کرد و ادامه داد: حضور همه جریانات و گروه های سیاسی برای نقش آفرینی و دعوت از مردم برای حضور و مشارکت اهمیت دارد.

استاندار سلامت انتخابات را به عنوان نکته دوم مهم در امر انتخابات بیان کرد و گفت: رأی مردم حق الناس است و ما به عنوان امانتدار مردم باید با بی طرفی کامل و نگاه برابر برای همه انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان عمل کنیم به طوریکه عمل به مرّ قانون امری است که در تمام سطوح باید مورد توجه مجریان و ناظران قرار گیرد.

وی وجود هیئت های نظارت استان، شهرستان و شورای نگهبان را مغتنم شمرد و افزود: هیئت نظارت در تحقق رسالت اصلی و توجه به اجرای قانون و هدایت افراد حاضر در انتخابات در رعایت قانون مؤثر عمل کند.

استاندار همدان مرز قضاوت بین همه بازیگران انتخابات را قانون دانست و یادآور شد: مشارکت حداکثری، حضور همه گروه ها و جریانات سیاسی و رقابت قانونمند از اصول مهم در انتخابات است.

وی امنیت انتخابات را به عنوان دیگر نکته مهم در امر انتخابات اعلام کرد و ادامه داد: همدان یکی از امن ترین استان های کشور است و به همین واسطه نوید برگزاری انتخاباتی امن با اجرای امنیت عمومی در مراسم ها و ملاقات‌های سیاسی و برنامه های تبلیغاتی به صورت صددرصدی را می دهیم.

شاهرخی در ادامه به نکاتی درباره پروسه انتخابات اشاره کرد و گفت: روند انتخابات از ۱۰ آذرماه تا دوم اسفندماه به مدت ۸۳ روز برگزار می شود و شامل ۲۵ فرآیند است که به غیر از اخذ رأی و شمارش آراء همه مراحل به صورت الکترونیکی برگزار می شود و از طریق سیستم الکترونیکی احراز هویت، صحت و تسریع رأی گیری انجام می شود.

وی با بیان اینکه تمام نقاط کشور و استان در پوشش مخابرات قرار دارند، افزود: ۲۰۸ حوزه انتخابی در سطح کشور وجود دارد که هفت حوزه آن مربوط به استان همدان و شامل شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، رزن و اسدآباد است.

استاندار همدان از ۱۹ حوزه فرعی شامل شهرستان های فامنین، درگزین و ۱۶ بخش استان سخن گفت و یادآور شد: ثبت نام نامزدها از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ ادامه دارد و حوزه های انتخابی آماده دریافت اطلاعات افراد هستند.

وی همچنین شرایط انتخاب شوندگان را اعلام و اظهار کرد: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، تابعیت و ابراز وفاداری ولایت فقیه، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادلآن ، نداشتن سوءپیشینه و سلامت کامل جسمی و دارا بودن حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال از جمله شرایط لازم برای حضور در انتخابات است.

شاهرخی در پایان مدت زمان لازم برای بررسی شرایط داوطلبان را ۱۰ روز اعلام کرد و گفت: هیئت نظارت اجرایی طی ۱۰ روز شرایط نامزدها را بررسی و اعلام نظر می کنند و نامزدها پس از تأیید صلاحیت به مدت هفت روز فرصت تبلیغ دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز همدان را از استان های ویژه و برتر دانست و گفت: بصیرت مردم، نقش آفرینی شورای تامین و هیئت نظارت استان موجبات آرامش و امنیت و برگزاری انتخاباتی امن را فراهم می آورد.

مصطفی آزادبخت اظهار کرد: کار ستاد انتخابات استان از اردیبهشت ماه آغاز و ۱۳ جلسه با چهار مصوبه در ستاد استان برگزار شده که استاندار در دو جلسه حضور داشته است و سایر شهرستان ها نیز جلسات خود را به همین ترتیب برگزار کرده اند.

وی با بیان اینکه خطوط اصلی و هدایت ها صورت گرفته است، افزود: هفت کمیته فعال در قالب کمیته های حقوقی، مالی و پشتیبانی، فناوری، حراست، امنیت، اطلاع رسانی و آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده اند و پنج دوره آموزشی برگزار شده است.:

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان نیز گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای همان چیزی است که موجب پیروزی انقلاب شد و انقلاب اسلامی را به عنوان الگوی مردم سالاری پاک به مردم حهان معرفی کرد.

جلال مرادی با اشاره به به رفراندوم گذاشتن انقلاب اسلامی توسط امام راحل افزود: این انتخابات معنای جمهوریت، آزادی و اسلامی بودن انقلاب را بیان کرد و در ادامه انقلاب هرگاه گروهی قصد معاندت با انقلاب را داشته اند موفق نشده اند.

وی کثرت برگزاری انتخابات را به عنوان گام اول و سرافرازی انقلاب مطرح کرد و ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات گذشته که نسبت به نرم جهانی وضعیت بالاتری داشت، نشان دهنده دفاع مردم از انقلاب بوده است.

مرادی با اشاره به هیئت های نظارت ۱۶گانه شهرستان ها و بخش های استان گفت: فرمانداران و بخشداران این نوید را به ما می دهند که با هم افزایی انتخاباتی در طراز شان انقلاب خواهیم داشت.

وی بر لزوم امانتداری و رعایت اصل بی طرفی در تمام مراحل انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: هیئت های نظارت با توجه به اصلاحاتی که قانون انتخابات مجلس یازدهم نسبت به قانون انتخابات مجلس دهم داشته و براساس آن تبلیغات زودهنگام نامزدها ممنوع و جرم تلقی شده است، عمل کنند.

مرادی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام کرد:همه‌ نیروهای انتظامی، نظامی، اداری و قضایی ملزم به رسیدگی به جرائم انتخاباتی بوده و مجریان ملزم به رعایت قانون هستند و هرگونه استفاده از بیت المال و اموال عمومی به نفع نامزدها ممنوع و جرم تلقی می شود.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

کیسینجر: نقش تاریخی مسکو نباید تضعیف شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.