صفحه اصلی / سیاست خارجی / هدف خانواده‌های ترور، ترویج صلح و دوستی و تقبیح تروریسم است

هدف خانواده‌های ترور، ترویج صلح و دوستی و تقبیح تروریسم است

قربانیان ترور

همایش "نوای پروانه‌ها" در جهت تقویت صدای کودکان متاثر از تروریسم برگزار شد.

به گزارش ایسنا ، همایش "نوای پروانه‌ها" به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و با همکاری جنبش کودکان برای کودکان، گروه سفیران صلح و دوستی، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مجتمع آموزشی معلم، مقارن با روز جهانی کودک با حضور کودکان مقطع ابتدایی و خانواده کودکان آسیب دیده از تروریسم ، اساتید و شخصیت‌های دیپلماتیک برگزار شد .

"فیلیپ جفه"، عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، در پیام ویدئویی به این همایش با اشاره به سند کنوانسیون حقوق کودک گفت: این سند، زندگی کودکان را تغییر داده است، چون آن‌ها از اینکه هدفی برای حفاظت باشند، تبدیل به انسان‌هایی شدند که از حقوق خود برخوردارند و خود از آن بهره‌مند می‌شوند. این پیشرفت عظیمی برای بشریت است. کنوانسیون کارهای زیادی انجام می‌دهد. یکی از آن ها فراهم کردن خدمات برای کودکان، فراهم ساختن حفاظت از کودکان و ایجاد امکان مشارکت برای آن‌هاست."

به گزارش روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بخشی دیگری از این برنامه" بیانیه خانم "هنریتا فور"، مدیر اجرایی یونیسف، به مناسبت روز جهانی کودک توسط یکی از دانش آموزان مدرسه خوانده شد. در بخشی از این بیانیه می خوانیم: "امروز ما روزی به یادماندنی برای حقوق کودکان را گرامی می داریم. در روز جهانی کودکان و سی امین سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک، ۱۰۵ دولت عضو حول ضمانت جهانی جمع شده اند تا تعهد خود به حقوق کودک را تجدید کنند. در مقرهای سازمان ملل و در بیش از ۵۰ کشور، کودکان و جوانان پیرامون موضوعاتی که برایشان اهمیت دارد، مانند بحران آب و هوایی، امنیت در فضای مجازی، افزایش مهاجرت و کاهش فرصت ها صحبت کردند. خلال ۳۰ سال گذشته، زمانی که میلیون ها کودک شاهد بهبود زندگی شان بوده اند، میلیون ها کودک دیگر همچنان با فقر، نابرابری، تبعیض و نزاعات درگیر بوده اند. بدتر اینکه همچنان، قرن بیست و یکم چالش های جدیدی را که برای نسل های نه چندان دورِ گذشته غیرقابل تصور بود، به بار آورده است. "

در بخش دیگری از این همایش خانم" دکتر مالمیر، روانشناس کمیته ملی المپیک، با معرفی خود به عنوان قربانی تروریسم به دلیل جانبازی پدرش، به موضوع علت ترور در کشورهایی نظیر ایران پرداخت.

وی از دانش آموزان حاضر این سوال را پرسید که چرا ترورها اتفاق می افتند که برخی از دانش آموزان بیان کردند، تروریست ها به دنبال جلوگیری ازر شد کشورها هستند.

وی در ادامه با تایید پاسخ دانش آموزان، تنها راه مقابله با تروریسم را تلاش هر چه بیشتر در جهت کسب علم و کوشش درجهت اعتلای نام کشور در مجامع بین المللی و در نتیجه ناکام گذاشتن تروریست ها در رسیدن به اهداف شوم خود دانست.

در انتهای همایش، منصوره کرمی ، رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با معرفی انجمن و اقدامات صورت گرفته آن پس از تشکیل از سوی خانواده های قربانی ترور گفت: هدف خانواده‌های ترور ترویج صلح و دوستی و تقبیح تروریسم است.

این همسر شهید ترور افزود: ما خانواده های شهدای ترور این خشونت ها را دوست نداریم و نمی خواهیم هیچ اتفاق تروریستی در هیچ کجای جهان اتفاق بیفتد. ما به دنبال آن هستیم که مردم به گفت‌وگوی با یکدیگر روی آورند تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند."

در خاتمه این مراسم کودکان حاضر، با خواندن سرودی و برافراشتن پرچم دادخواهی برای کودکان ترور با کودکان قربانی ترور در سراسر جهان اعلام همبستگی داشته واز نهادهای بین المللی درخواست کردند تا نسبت به حفاظت از حقوق کودکان و دستیابی به عدالت آن ها تلاش کنند .

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

کیسینجر: نقش تاریخی مسکو نباید تضعیف شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.