صفحه اصلی / اجتماعی / واکنش جالب تهیه کننده بهترین فیلم مستند جشنواره به حرکت جنجالی پرویز‌شیخ طادی در حضور وزیر ارشاد/ امیدوارم برای ناظرپخش و آقای شیخ طادی اتفاق بدی نیفتد!

واکنش جالب تهیه کننده بهترین فیلم مستند جشنواره به حرکت جنجالی پرویز‌شیخ طادی در حضور وزیر ارشاد/ امیدوارم برای ناظرپخش و آقای شیخ طادی اتفاق بدی نیفتد!

سعید الهی که تهیه کننده یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره است، در گفتگو با خبرفوری درباره این حرکت گفت: مشابه نقدی که آقای شیخ طادی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بیان کرد شاید خیلی افراد با زبان بولتن و گزارش و یادداشت به مقامات ارشد نظام می‌گویند. 

وی افزود: آقای شیخ طادی در مورد بحث حجاب با یک فرم هنری خیلی جذاب انتقادش را مطرح کرد و از شیوه بسیار خوبی برای انتقال یک نقد دلسوزانه و مشفقانه استفاده کرد. حال اینکه یک عده‌ای موافقند یا مخالف محل بحثم نیست، فقط خوشحالی‌ام این بود که صداوسیما جمهوری اسلامی ایران این بخش را قطع و سانسور نکرد، حالا اگر ناظر پخش از چشمش عبور کرده و ندیده، من از آقای جلیلی خواهش می‌کنم که ناظر پخش را توبیخ نکنند، به نظرم این در راستای شفاف سازی بوده است.

او یادآور شد: آقای شیخ طادی ۴۵ سال است که برای جمهوری اسلامی فیلم می‌سازد، این آدم حق دارد که نقد مصلحانه و دلسوزانه داشته باشد. ایشان هنرمند دلسوزی است و نقدش را نیز هنرمندانه روی صحنه اجرا کرد؛ قیاس بین کراوات و روسری.

الهی در ادامه این گفتگو تاکید کرد: من از آقای وزیر ارشاد خواهش می کنم از آن قاب عکسی که از شما و آقای شیخ طادی و مابین شما کراوات و روسری گرفته شد هیچ نهراسید و نگران نباشید. اجازه دهید این نقدها زده شده و چنین حرف‌هایی بیان شود، اینگونه گفتمان شکل می‌گیرد و ظرفیت جمهوری اسلامی بالاتر می‌رود.

این تهیه کننده تاکید کرد: ممکن است من با دیدگاه آقای شیخ طادی مخالف باشم اما مانع از بیان ایشان نباید بشوم به همین دلیل خوشحال شدم از تلویزیون پخش شد و تا آخرین لحظه لبخند از لبان آقای خزایی و وزیر ارشاد نرفت، امیدوارم بعدش هم اتفاقی رخ ندهد.

نسخه کامل این گفتگو را در ادامه ببینید:

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.