صفحه اصلی / اخبار / پله، مارادونا، رونالدو یا زیدان: بهترین بازیکن تاریخ جام جهانی کیست؟

پله، مارادونا، رونالدو یا زیدان: بهترین بازیکن تاریخ جام جهانی کیست؟

بنا به گزارش دانستنی نیوز، اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ برگزار شد که با قهرمانی اروگوئه به پایان رسید. از آن زمان، برزیل قدرت برتر این مسابقات بوده است. برزیلی ها تاکنون پنج بار جام را با خود به خانه برده اند و به نظر می رسد در قطر ۲۰۲۲ نیز به دنبال کسب جام ششم هستند.

اما بهترین بازیکن تاریخ جام جهانی کیست؟ این پرسشی است که شاید پاسخ به آن کمی ساخت باشد.

با توجه به قهرمانی متعدد برزیلی ها در جام های جهانی، بهترین کاندیداها نیز از این تیم هستند. کافو، رونالدو، ریوالدو، کارلوس آلبرتو و پله. ما در اینجا لیستی از ۱۰ بازیکن برتر ادوار مختلف جام جهانی را گردآوری کرده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

۱. دیگو مارادونا (آرژانتین)

بدون شک مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ بهترین بازیکن بود. ۵ گل زده و ۵ پاس گل. مارادونا تقریبا به تنهایی آرژانتین را به پیروزی رسانید. مارادونا در جام جهانی ۱۹۹۰ هم خوب ظاهر شد اما درباره جام ۱۹۹۴ و همچنین محرومیت مواد مخدر او کمتر صحبت شود بهتر است.

۲. پله (برزیل)

پله با سه بار قهرمانی با برزیل در جام جهانی شاید یک رکورد را به نام خود ثبت کرد، با این حال او در این لیست مدال نقره را دریافت می کند. سانتوس در جام جهانی ۱۹۵۸ و زمانی که یک نوجوان ۱۷ ساله بود به عنوان یک چهره ظهور کرد. پله با درخشش در تورنمت ۱۹۷۰ نام خود را به عنوان یکی از بازیکنان برتر جهان فوتبال ثبت کرد.

۳. میروسلاو کلوزه (آلمان)

کلوزه با اختلاف زیادی از همنسلان خود در لیست بهترین بازیکنان فوتبال قرار می گیرد. او با زدن ۱۶ گل، عنوان برترین گلزن تاریخ جام های جهانی را در اختیار دارد و در سال ۲۰۱۴ با پیروزی مقابل آرژانتین کاپ قهرمانی را بالای سر برد.

۴. رونالدو نازاریو (برزیل)

صرفنظر از آنچه در فینال جام جهانی ۱۹۹۸ رخ داد نازاریو به عنوان یکی از بازیکنان اسطوره ای شناخته می شود. او در زمان بازیگری خود یک پدیده محسوب می شد. او چهار سال بعد در ۲۰۰۲ با هشت گل زده بویژه ۲ گل در بازی فینال در مقابل آلمان، برزیل را به قهرمانی رساند.

۵. فرانتس بکن باوئر (آلمان)

بکن باوئر در سه جام جهانی حضور داشت. او در جام جهانی سال ۱۹۷۴ که آلمان قهرمان شد کاپیتان تیم بود. او همچنین در جام ۱۹۶۶ پنج گل به ثمر ساند که برای یک مدافع، آمار قابل توجه ای محسوب می شود.

۶. کافو

در تعریف یک مدافع کامل، کافو جوان در فینال جام جهانی ۱۹۹۴ و پیروزی برزیل مقابل ایتالیا چهره شد. او سپس با برزیل راهی جام جهانی ۲۰۰۲ شد و کاپ قهرمانی را با تیم برزیل بالای سر برد.

۷. گارینشا (برزیل)

از گارینشا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال برزیل یاد می شود. او در سال ۱۹۶۲ و علیرغم مصدومیت پله، برزیل را به کاپ قهرمانی رساند.

۸.ژوست فونتن (فرانسه)

مانند تعداد کمی از حاضران در لیست، فونتن تنها در یک دوره از جام جهانی حضور داشت. اما آنچه او در جام جهانی ۱۹۵۸ از خود به نمایش گذاشت قابل مقایسه نیست. او در این جام تنها در شش بازی ۱۳ گل زد که آماری خیره کننده به شمار می رود.

۹. زین الدین زیدان (فرانسه)

ضربه سر زیدان به مارکو ماتراتسی در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ برای فرانسه گران تمام شد. زیدان از بازی اخراج شد و در حالی که دو تیم یک بر یک مساوی بودند در ضذبات پنالتی ایتالیا ۵ بر ۳ قهرمان شد. اما نباید فراموش کنیم که زیدان دو گل سرنوشت ساز برای فرانسه در فینال ۱۹۹۸ به ثمر رساند و فرانسه قهرمان شد.

۱۰. یوهان کرایف (هلند)

کرایف نیز تنها در یک جام جهانی حضور داشت اما در همان سال ۱۹۷۴ او بسیار جادویی و عالی ظاهر شد و حتی از ” چرخش کرایف ” نیز در بازی با سوئد رونمایی شد. تنها حسرت او در بازی فینال بود که پنالتی او منجر به قهرمانی هلند در مقابل آۀمان غربی نشد.

انتهای پیام/

این مطالب را نیز ببینید!

کدام یک از چهره‌های شاخص به مجلس دوازدهم راه نیافتند؟

به گزارش دانستنی نیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۲۴ جمعه ۱۱ اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.