صفحه اصلی / تبلیغات و بازاریابی / چگونه یک سایت فروش موفق داشته باشیم
چگونه یک سایت فروش موفق داشته باشیم- پایگاه اینترنتی دانستنی در ایران

چگونه یک سایت فروش موفق داشته باشیم

حتماً اتفاق افتاده است که به سایتی مراجعه کنید اما مطالب مورد نظرتان را در آن پیدا نکنید. به احتمال زیاد، دیگر هرگز به آن مراجعه نخواهید کرد. یا اگر سایت ظاهر خوبی نداشته باشد، به این نتیجه می رسید که احتمالاً فرد بی تجربه ای آن را به وجود آورده است.

اگر می خواهید از راه اینترنت تجارت کنید، باید یک سایت حرفه ای داشته باشید زیرا سایت شما در حکم یک کارت تجاری است که باید شما را به درستی به بازدید کنندگان معرفی کند.

تأثیر اولیه سایت روی بازدید کننده بسیار مهم است. اگر می خواهید در بازدید اول تأثیر خوبی روی مراجعین داشته باشید و بازدید کنندگان مستعد را جذب کنید، رعایت نکات زیر مفید خواهد بود.

۱- سایت خود را هدفمند طراحی کنید

شما حتماً از هدف سایت خود اطلاع دارید. مثلاً اگر یک سایت فروش موفق می خواهید باید محتویات مؤثری در آن بگنجانید. سایت را جذاب کنید و اطلاعات مفیدی در اختیار خواننده قرار دهید.

۲- تدابیری برای load سریع سایت بیندیشید

در کشور ما اکثر مردم با روش dial-up به اینترنت متصل می شوند و اگر ظاهر شدن سایت شما بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ ثانیه طول بکشد، آن ها سایت را ترک خواهند کرد.

یکی از راه های مفید برای افزایش سرعت load سایت این است که بار گرافیکی سایت را در حداقل نگه داریم. اگر چه جلوه های گرافیکی سایت شما را گیراتر می کند، اما زمان load آن ممکن است تا ابد طول بکشد. اگر لازم است که حتماً سایت شما گرافیکی باشد، از نرم افزارهای فشرده سازی فایل های گرافیکی استفاده کنید. با این روش به سرعت مورد نظرتان نزدیکتر می شوید. در سایت های زیر امکاناتی برای فشرده کردن فایل های گرافیکی مورد استفاده از جمله gif و jpg وجود دارد.

http://www.spinwave.com/crunchers.html

http://www.netmechanic.com/accelerate.htm

حتماً به سایت های جالبی برخورده اید که از فایلهای flash یا اسکریپت های دیگر در آن ها استفاده شده است. اگرچه این موارد باعث جذاب شدن سایت می شود، ولی اگر سایت شما تجاری است توصیه می شود از آن ها بگذرید تا سرعت سایت را بالا ببرید.

۳- یک طراحی مناسب انجام دهید

طراحی سایت باید ساده باشد. رنگ هایی در یک مایه انتخاب کنید. سایت شما نباید مثل نقاشی کودکان باشد. باید توجه کنید که ترکیب چه رنگ هایی در صفحه مناسب تر هستند. آیا تا به حال سعی کرده اید یک نوشته زرد را در یک صفحه نارنجی بخوانید؟ به فکر خوانندگان خود باشید.

رنگ های مختلف برای انسان های مختلف از فرهنگ های مختلف، معانی متفاوتی دارد. در اینترنت به آسانی می توانید جدول هایی حاوی معانی مختلف رنگ ها را بیابید.

۴- محتویات بدیع و تازه در سایت بگنجانید

اگر بازدید کننده مطالب شما را در جای دیگر دیده باشد، خیلی سریع سایت را ترک خواهد کرد. حتی اگر نویسنده خوبی نباشید باز هم می توانید با استفاده از دید خاصی که نسبت به موضوع دارید، ابتکاراتی برای ساختن مقالات، گزارش ها و e-book های رایگان به خرج دهید تا سایت بدیعی داشته باشید.

۵- پیشنهادهای رایگان در سایت داشته باشید

یکی از بهترین راه های فتح قلب مشتریان، پیشنهادهای رایگان است. این قانون همیشه صادق است: اگر قبل از گرفتن، امکاناتی به مردم بدهید، به پیشنهادهای بعدی شما بیشتر توجه خواهند کرد و اعتبار شما در ذهن آنها بالا خواهد رفت. پیشنهادهای رایگان فراوانی روی اینترنت وجود دارد. برای ارزشمند کردن پیشنهاد خود باید نکاتی را رعایت کنید.  دوباره تکرار می کنم باید محتویات گزارش، مقاله ، e-book شما جدید باشد و در جای دیگر وجود نداشته باشد. از دید اختصاصی خود بنویسید. دید نو داشتن گاهی حتی مؤثرتر از نحوه نگارش است. می توانید نمونه ای از محصول خود را در اختیار بازدید کننده بگذارید. مثل فصلهایی از کتاب یا یک Demo از نرم افزار مورد نظر.  همچنین می توانید یک خبرنامه درست کنید. اما مراقب باشید که مطالب آن را از جایی برندارید. زیرا خوانندگان در صورت مشاهده این مورد، اشتراک خود را فسخ خواهند کرد.

۶- قبل از ارائه امکانات رایگان اطلاعات مراجعین را بگیرید.

برای انجام فروش گاهی لازم است چندین بار به بازدیدکنندگان پیغام هایی ارسال نمایید. این که یک لیست برای خود بسازید بسیار مؤثر است. لیست افرادی که به موضوع سایت شما علاقه دارند و ارسال پیام به آنها شانس بزرگی برای فروش است.

یک طراحی خوب، تمیز و حرفه ای راهی طولانی را در اینترنت می پیماید و برای شما شهرت و اعتبار کسب می کند. تأثیر خوب سایـت در اولین مراجعه، بازدید کننده را دوباره به سایت شما برخواهد گرداند.

منبع:

www.nariya.ir

این مطالب را نیز ببینید!

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم - پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم

پس از انتخاب روزنامه مورد نظر، انتخاب کادر های استاندارد آگهی و صفحه مناسب حائز اهمیت می باشد. مثلاً کادر مناسب آگهی های استخدام و مزایده و مناقصه با توجه به متن مورد نیاز شما تعیین می شود ولی در مورد آگهی های تجاری معرفی و فروش محصول، کادر مناسب باید در اندازه 4/1 یا 2/1 صفحه روزنامه باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.