صفحه اصلی / سبک زندگی / کشف نسخه مقاوم به آنتی‌بیوتیکِ یک باکتری کشنده

کشف نسخه مقاوم به آنتی‌بیوتیکِ یک باکتری کشنده

باکتری

متخصصان استرالیایی به تازگی موفق به کشف نوعی از سویه مقاوم به آنتی‌بیوتیکِ باکتری "شیگلا" شده‌اند که عامل بروز نوعی عفونت باکتریایی است و از طریق مدفوع پخش می‌شود و هر ساله نیز جان بیش از نیم میلیون‌ نفر را در جهان می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در مطالعه‌ای که اوایل ماه جاری میلادی توسط متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ملبورن منتشر شد، ۱۸۴ نمونه از باکتری‌های جداگانه مقاوم در برابر داروها در ۱۲ بیمار زن و ۱۷۲ بیمار مرد در ایالت ویکتوریای استرالیا شناسایی شدند.

به گفته متخصصان، گونه باکتری شیگلا که آن‌ها شناسایی کرده‌اند، در برابر آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی کاملاً مقاوم بوده و در عوض باید با آنتی‌بیوتیک‌های داخل وریدی که در بیمارستان‌ها عرضه می‌شود، درمان شود.

کشف سویه‌ای از باکتری‌های شیگلا که با دارو درمان نشده و نیاز به بستری شدن دارد، منجر به نگرانی بسیاری از متخصصان شده است. این در حالی است که متخصصان باید درمان آنتی‌بیوتیکی را برای افرادی حفظ کنند که در شرایط اولویت قرار دارند، برای مثال افرادی که سیستم ایمنی‌شان سرکوب شده یا افرادی که دارای بیماری‌های شدید هستند.

متخصصان توصیه می‌کنند که نمونه‌هایی از مدفوع پس از تشخیص شیگلوز برای کشت و آزمایش حساسیت به آنتی‌بیوتیک‌ها بررسی شود.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده (CDC)، شیگلوز توسط گروهی از باکتری‌ها به نام شیگلا ایجاد می‌شود. در بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند علائمی مانند اسهال، تب و گرفتگی‌های معده بروز می‌یابد. این در حالی است که برخی افراد هیچ علائمی ندارند. افراد پس از قرار گرفتن در معرض مدفوعِ بیماری که به شیگلوز مبتلا است، در تماس با این باکتری قرار می‌گیرند.

طبق اعلام این آژانس، شیگلا هر ساله در سراسر جهان باعث کشته شدن حدود ۶۰۰ هزار نفر می‌شود که عمدتاً به دلیل بهداشت نامناسب و نبود فاضلاب‌ها و سرویس‌های بهداشتی استاندارد رخ می‌دهد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده توصیه می‌کند برای پیشگیری از آلوده شدن به شیگلا، دستان خود را به خصوص قبل از خوردن غذا یا آشپزی به دقت با آب و صابون بشویید و بهداشت فردی را به ویژه در ارتباط با افراد آلوده به این عفونت رعایت کنید.

انتهای پیام

Original Article

این مطالب را نیز ببینید!

پیشگیری از اعتیاد

آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد + اینفوگرافیک

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.