صفحه اصلی / آموزش عالی / گرایش منطقه به سمت محور مقاومت

گرایش منطقه به سمت محور مقاومت

دانستنی نیوز، گروه بین‌الملل: اذعان وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به نقش ضعیف آمریکا در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و بدبین خواندن نگاه فلسطین به عملکرد دولت این کشور باعث شده تحلیلگران به تمایل رام الله به سمت شرق به جای کشورهای غربی و تقویت محور مقاومت در منطقه و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت اشاره کنند.

روزنامه رأی الیوم در مقاله‌ای با اشاره به سخنان وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تمایل این تشکیلات به سمت چین به جای آمریکا نوشت: واقعیتی که باید به آن توجه کنیم، میزان نفوذ رژیم صهیونیستی در محافل سیاسی آمریکا و مسابقه سیاستمداران آمریکایی برای اعلام میزان سرسپردگی‌شان به تل آویو است. در چنین شرایطی چرا باید تشکیلات خودگردان به مواضع آمریکا در حمایت از فلسطین دل خوش کند؟ ریاض المالکی وزیر خارجه رام الله اعلام کرده که فلسطین نسبت به موضع گیری های دولت آمریکا در حمایت از تل آویو بدبین است.

فلسطینی‌ها اینک به سمت چین متمایل شده‌اند؛ چینی که از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کند. تقویت همکاری میان فلسطین و چین در نتیجه شکست کشورهای غربی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. این کشور جایگاه بین المللی قابل توجه و وزنه اقتصادی سنگینی دارد. ممکن است بتوان گفت امروزه منطقه ما وارد مرحله جدیدی با عنوان تغییر شده و به سمت بازپس گیری نقش محور مقاومت و تقویت فرهنگ مقاومت برای آزادسازی تمام اراضی اشغال شده حرکت می‌کند.

گرایش منطقه به سمت محور مقاومت

روزنامه القدس العربی با اشاره به تحولات کودتا در نیجر نوشت: اعضای گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) اعلام کرده‌اند که طرح مداخله نظامی احتمالی در نیجر در صورت عدم برکناری رهبران کودتا در این کشور، آماده شده است. آنها همچنین تاکید کردند که هرگز زمان و نحوه این حمله را به سران کودتا در نیجر اعلام نخواهند کرد. این در حالیست که وزیر خارجه الجزایر بر ضرورت استفاده از کانال‌های دیپلماتیک و راه‌های سیاسی به دور از گزینه‌های خشونت بار برای حل اوضاع نیجر تاکید کرده است.

گرایش منطقه به سمت محور مقاومت

العربی الجدید نیز در این خصوص نوشت: تحولات در نیجر طی روز جمعه سرعت بیشتری به خود گرفته است. کودتا در این کشور که باعث برکناری و بازداشت محمد بازوم رئیس جمهور نیجر شده وارد دهمین روز خود شد. کودتاچیان در این کشور اعلام کرده‌اند که در برابر هیچ فشاری از جمله تهدیدات نظامی تسلیم نخواهند شد. آنها همچنین توقف همکاری‌های خود با فرانسه را اعلام و بر واکنش متقابل در برابر هرگونه حمله نظامی خارجی تاکید کردند.

گرایش منطقه به سمت محور مقاومت

روزنامه سوری الثوره در خصوص اقدامات غارتگرانه غربی‌ها در سوریه نوشت: ما شاهد تجاوزات اشغالگران آمریکایی در سوریه که فراتر از غارت و سرقت منابع ملی این کشور به شمار می‌رود هستیم. این روزها سرقت‌ها و غارت منابع ملی سوریه توسط اشغالگران فراتر از حد تصور شده به طوری که این اقدامات باعث تشویق اشغالگران صهیونیست برای گسترش دایره اشغالگری خود و ساخت شهرک‌های بیشتر در سرزمین‌های غصب شده مقابل چشم و گوش نهادهای بین المللی می‌شود.

غارت منابع ملی سوریه در روز روشن صورت می‌گیرد و می‌توان آن را نوعی کشتار اقتصادی ملت‌ها نامید. این در حالیست که محاصره و تحریم اقتصادی نیز علیه این کشور ادامه دارد. اما آنچه اشغالگران و سارقان از آن بی خبرند این است که نمی‌توانند احساسات ملی گرایانه و عشق مردم به وطنشان را به سرقت ببرند و نابود کنند.

گرایش منطقه به سمت محور مقاومت

روزنامه یمنی المسیره به نقل از وزارت اطلاع رسانی این کشور نوشت: اقدام شرکت یوتیوب در مسدود کردن شبکه‌های ملی یمن تلاش برای ساکت کردن صدای آزادگان در این کشور است. اتحادیه اصحاب رسانه در یمن نیز معتقدند که مسدود کردن مکرر شبکه‌های ملی یمن در راستای سیاست‌های خصمانه علیه این کشور صورت می‌گیرد.

گرایش منطقه به سمت محور مقاومت

روزنامه الانباء لبنان نیز با اشاره به سالگرد انفجار مهیب بندر بیروت نوشت: سومین سالگرد انفجار بندر بیروت تبدیل به یک همه پرسی ملی شده که در آن تمام لبنانی‌ها با تمایلات سیاسی مختلف و احزاب متفاوت در این کشور حمایت خود را از قربانیان این انفجار اعلام کنند. این در حالیست که بعد از سه سال هنوز عوامل دقیق وقوع این انفجار مشخص نشده است.

جریان‌های سیاسی در لبنان خواهان تکمیل شدن تحقیقات به دور از فشارهای سیاسی در خصوص عوامل وقوع این انفجار هستند. کشورهای عربی و دیگر کشورهای جهان نیز از با قربانیان این واقعه ابراز همدردی کرده‌اند.

گرایش منطقه به سمت محور مقاومت

روزنامه فلسطین آنلاین به شیوه جدید شهرک نشینان صهیونیست اشاره کرد و نوشت: شهرک نشینان صهیونیست از هیچ راهی برای به غارت بردن و اشغال زمین‌های فلسطینی‌ها دریغ نمی‌کنند به طوری که این روش‌ها حتی به قبرهای مردگان نیز رسیده است. اخیراً گزارش شده است که شهرک نشینان بخش قابل توجهی از مساحت زمین‌های کشاورزی در منطقه اللبن واقع در نابلس را با ایجاد قبرهای ساختگی در این منطقه مصادره کرده و مدعی شده‌اند که این منطقه متعلق به آنها است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.