صفحه اصلی / آموزش عالی / ۱۵۰۰ نفر در بخش فراهیأت هوای نو شرکت کردند

۱۵۰۰ نفر در بخش فراهیأت هوای نو شرکت کردند

حجت‌الاسلام مرتضی وافی مدیر بخش فرا هیأت مهرواره هوای نو در گفتگو با مهر، درباره دو محور رویدادها و حامیان و بانیان این بخش گفت: محور رویدادها به ۳ رشته، پویش‌ها، فراخوان‌ها و ویژه برنامه‌ها تقسیم می‌شود. همچنین محور حامیان و بانیان به ۴ رشته خدمات حمایتی_پشتیبانی، خدمات آموزشی_پژوهشی، خدمات هنری_رسانه‌ای و خدمات سازماندهی و تشکیلاتی تقسیم شده که مجموعاً بخش فرا هیأت ۷ رشته را شامل می‌شود.

وی افزود: در تمام رشته‌ها ثبت‌نام داشتیم. در کل بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در ۷ رشته بخش فرا هیأت ثبت‌نام کردند. البته چون این بخش اولین سالی است که به مهرواره هوای نو اضافه شده و به صورت مستقل آمده است، اینکه خیلی از افراد هنوز توجیه نباشند، امری طبیعی است.

وافی فعالیت حامیان و بانیان هیأت‌ها را گمنام دانست و گفت: در بخش حامیان و بانیان، افراد معمولاً شخصاً ثبت نام نمی‌کنند، به دلیل اینکه خدمت‌هایشان بیشتر جنبه حمایت پشت صحنه را دارد و به نوعی اخلاص‌شان و آن حالت گمنامی که دارند، در حالت پشتیبانی از هیأت‌ها ست. وقتی هم دیگران می‌خواهند آن‌ها را برای خدمات پشتیبانی معرفی کنند، مانع می‌شوند.

تجلیل از ۱۲ اثر در بخش فرا هیأت

وی به غربالگری آثار توسط دبیرخانه اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ اثر برای ۷ رشته انتخاب شد و داوران را به ۳ گروه تقسیم کردیم تا راحت‌تر جریان را داوری کنند و مجموعاً از میان ۷۰ اثر، ۱۲ آثار به عنوان رتبه اول، دوم، برگزیده و قابل تقدیر انتخاب شدند.

وافی افزود: نحوه انتخاب داوران کاملاً بر اساس مستنداتی بود که شرکت کنندگان و ارائه‌دهندگان بار گزاری کرده بودند؛ لذا بر آن اساس انتخاب آثار انجام شد. ۸ نفر داور در یک روز برای انتخاب آثار نهایی جمع شدند و ۴ نفر به صورت مجازی آثار را دریافت کردند و نظرشان را ثبت کردیم.

وی در پایان گفت: بر اساس داوری‌هایی که انجام شد، در بخشی از رشته‌ها نفر اول و یا دوم نداشتیم، همچنین بر اساس داوری‌های انجام شده نفر اول یا دوم یا برگزیده و قابل تقدیر نداشتیم حتی رشته‌ای داشتیم که هیچ برگزیده نداشته است. امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم افراد و آثار بیشتری را مورد داوری قرار دهیم. روز دوشنبه ۱۶ مردادماه در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.