صفحه اصلی / اجتماعی / حمله اسرائیل به مواضعی در سوریه و لبنان/ درگیری مقاومت با صهیونیست‌ها در «جِنین»

حمله اسرائیل به مواضعی در سوریه و لبنان/ درگیری مقاومت با صهیونیست‌ها در «جِنین»

۹ شهید در بمباران دو خانه در خان یونس

رسانه‌های عربی از شهادت دستکم ۹ فلسطینی در بمباران دو خانه فلسطینی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود علیه مردم غزه، دو خانه فلسطینی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن دستکم نُه فلسطینی به شهادت رسیدند. 

شبکه الجزیره همچنین از شهادت یک زن و زخمی شدن چند نفر دیگر در بمباران یک آپارتمان مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه خبر داد. 

وبگاه «شهاب نیوز» نیز از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم به شرق و مرکز خان یونس و درگیری بین مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست خبر داد. 

به گفته مقام‌های بهداشتی غزه، از ۷ اکتبر(۱۵ مهر)  به این سو ۱۸۰۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۹۲۲۹ نفر دیگر در حملات بی امان هوایی و زمینی به این منطقه مجروح شده‌اند.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

درگیری مقاومت با صهیونیست‌ها در «جِنین»

رزمندگان مقاومت فلسطین برای جلوگیری از پیشروی اشغالگران، در چندین منطقه از جنین با سلاح گرم با آنها درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه از یورش دوباره نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جِنین در کرانه باختری خبر دادند.

بر این اساس، رزمندگان مقاومت فلسطین نیز برای جلوگیری از پیشروی اشغالگران، در چندین منطقه از جنین با سلاح گرم با آنها درگیر شدند.

منابع محلی نیز تصاویری از تیراندازی‌های شدید و انفجارهای مداوم در جریان یورش صهیونیست‌ها به جنین و درگیری با مقاومت منتشر کردند.

دقایقی بعد خبرگزاری «شهاب» گزارش داد که تعدادی از خودروهای نظامی اشغالگران اردوگاه جنین را ترک کرده و به عنوان بخشی از عملیات نظامی جاری به شرق شهر جنین منتقل شدند.

روز سه‌شنبه نیز نظامیان صهیونیست بعد از ورود ناگهانی به شهر جنین در شمال کرانه باختری برای تخریب اموال فلسطینیان، با جوانان فلسطینی درگیر شدند و ۴ فلسطینی را در حمله پهپادی به شهادت رساندند.

حمله ارتش اشغالگر به مواضعی در سوریه و لبنان

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای گفت هواپیماها و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در خاک لبنان و سوریه حمله‌ کردند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «در ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه چندین زیرساخت نظامی و یک سایت نظامی متعلق به ارتش سوریه را در خاک سوریه مورد حمله قرار دادیم.»

به نقل از اسپوتنیک، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادامه داد: اسرائیل با حمله به خاک لبنان یک سکوی پرتاب راکت متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد.

مرزهای اراضی اشغالی، سوریه و لبنان از آغاز تشدید تنش‌ها در نوار غزه شاهد افزایش تنش بوده است.

هلاکت افسران تیپ گولانی در غزه/ رسانه‌های عبری حادثه را «ضربه سخت» توصیف کردند

با اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۸ تن دیگر از سربازان و افسرانش در درگیری‌های شمال نوار غزه، مجموع تلفات آن در عملیات زمینی‌اش علیه غزه به بیش از ۱۲۰ تن رسید.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری کشته شدن افسران تیپ گولانی در شمال غزه را «ضربه‌ای سخت» دانسته و خاطرنشان کردند که «نیروها در معرض یک کمین برنامه‌ریزی شده مستحکم قرار گرفتند».

تل لو رام، خبرنگار نظامی روزنامه عبری «معاریو» در خصوص کشته شدن افسران «تیپ گولانی» در جریان نبرد در شجاعیه غزه گفت: «آنچه رخ داده ظاهراً یک کمین برنامه ریزی شده بوده‌است.»

وی افزود: تیپ گولانی که در حین عملیات در آنجا حضور داشت، مورد حمله دقیق قرار گرفت و در عملیات امداد و نجات، نیروهایی که برای کمک رسیدند در معرض حمله قرار گرفتند و در نتیجه نیروها وقتی وارد ساختمان بمب‌گذاری شده، شدند به تله افتادند.

وی ادامه داد: جراحت‌ها شدید بود و بخشی از ساختمان روی نیروهای اسرائیلی داخل آن فرو ریخت.

گوینده شبکه ۱۲ اسرائیل در توضیح این موضوع گفت: امروز صبح سخت‌ترین صبح از زمان شروع جنگ است و حادثه بسیار سخت بود.

اور هلر، خبرنگار نظامی کانال ۱۳ عبری نیز، حادثه‌ای را که نیروهای گولانی با آن مواجه شدند، «بسیار پیچیده و خطرناک» توصیف کرد. او با اشاره به اینکه احتمالا کشته‌های دیگر وجود داشته باشند، گفت: همیشه اسرائیل ترس این را داشت که جسد یکی از سربازان کشته شده تیپ گولانی ربوده شود.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با انتشار اسامی هشت تن از کشته‌های خود در عملیات زمینی در شمال غزه موافقت کرد، بیشتر این کشته‌ها را افسران این ارتش تشکیل می‌دادند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، سخنگوی این ارتش اعلام کرد، پنج افسری که در عملیات‌ زمینی در شمال نوار غزه کشته شدند، عبارت هستند از سرهنگ دوم تومر گرینبرگ، فرمانده لشکر ۱۳ در تیپ گولانی، سرگرد روعی میلداسی، فرمانده یکی از گروهان‌های لشکر ۱۳ تیپ جولانی، سرگرد موشه آوراهام بار اون، فرمانده گروهانی از لشکر ۵۱ تیپ گولانی، سروان لیال هایو، فرمانده یکی از گروه‌های گردان ۵۱ تیپ گولانی و سرگرد بن شیلی، فرمانده گروهانی در یگان ویژه نجات (۶۶۹).

شبکه ۱۲ تلویزیون ژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد، گروه بزرگی از نیروهای تیپ گولانی در محله الشجاعیه در یک کمین گرفتار شدند، در ادامه نیروهای حماس چند بمب منفجر کرده و شروع به تیراندازی به سمت این نیروها کردند که در نتیجه آن هفت تن از نیروها از جمله فرمانده لشکر ۱۳ تیپ گولانی در همان لحظه کشته شدند.

همچنین این مقام ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سربازهای کشته شده نیز روم هیخت، از سربازان یگان ویژه نجات (۶۶۹)، اوریا یاکوب، از نیروهای گردان ۶۱۴ و آهیا داسکال، از نیروهای گردان ۵۱ در تیپ جولانی بودند.

طبق اظهارات این مسؤول نظامی صهیونیست، در درگیری‌ها در شمال نوار غزه از نیروهای گردان‌های ۵۱، ۶۱۴ و ۶۰۵ هرکدام یک سرباز و  یکی از نیروهای مرکز اطلاع‌رسانی ارتش به شدت زخمی شدند.

در این رابطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این نیروها در جریان درگیری در محله الشجاعیه و در اثر انفجار مین در یک ساختمان بمب‌گذاری شده کشته شدند، زمانی که نیروهای امدادی برای نجات زخمی‌ها در محل انفجار حضور پیدا کردند، یک بمب دیگر نیز در ساختمان منفجر شد.

این حادثه در حالی رخ داده‌است که گرینبرگ فرمانده گردان ۱۳ تیپ گولانی هنگام ورود به غزه برای حماس رجزخوانی کرده و فرماندهان مقاومت را تهدید کرده بود.

سرهنگ دوم تامر گرینبرگ چند روز قبل مدعی شده بود: «بیایید ببینیم چه کسی برای این جنگ بهتر است، ما تمایل شدیدی به حمله و کشتن بیشترین تعداد افراد را داریم.»

با تایید خبر کشته شدن این هشت نظامی صهیونیست، آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات زمینی در غزه طبق آنچه این ارتش تاکنون به آن اقرار کرده، به بیش از ۱۲۰ تن می‌رسد.

این ارتش اشغالگر روز دوشنبه نیز از کشته شدن یک افسر و زخمی شدن شدید سه سرباز دیگر در درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه خبر داده بود.

از ترس حملات ارتش یمن

شرکت صهیونیستی «زیم» تغییر مسیر داده و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد

شرکت کشتیرانی «زیم» وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرد در سایه حملاتی که از یمن انجام می‌شوند، هزینه جابجایی از آسیا به دریای مدیترانه را افزایش می‌دهد؛ اقدامی که در نتیجه آن هم هزینه‌های کشتیرانی و هم مدت آن بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شرکت کشتیرانی «زیم» وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به تهدید امنیتی مستمر در دریای سرخ و خلیج عدن به دلیل حملاتی که از یمن انجام می‌شوند، در اسرع وقت هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل از آسیا به دریای مدیترانه را افزایش خواهد داد.

وبگاه روزنامه اقتصادی صهیونیستی «گلوبز» به نقل از این شرکت اعلام کرد، تهدید یمن بر مسیر تجاری بین‌المللی و در ادامه بر تمامی شرکت‌های کشتیرانی فعال در منطقه که برخی از آنها اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند، تاثیر می‌گذارد.

همچنین این وبگاه فاش کرد که زیم حدود دو هفته قبل تصمیم گرفت به دلیل تهدیدهای یمن، مسیرهای دریانوردی خود را از شرق اراضی اشغالی تغییر دهد و به جای عبور از باب المندب، آفریقا را دور بزند و از آنجا به سمت کانال سوئز برود.

شرکت زیم مدت این تاخیر را مشخص نکرد، اما در پیام‌هایی که چند شرکت کشتیرانی بزرگ بین‌المللی برای مشتریان خود در اراضی اشغالی ارسال کردند، آمده‌است، این تغییر مسیر به معنای اضافه شدن ۱۸ روز به طول سفر دریایی است، از نظر هزینه نیز ۲۰ تا ۱۰۰ دلار بابت هر کانتینر برای مشتریان اضافه شد.

پیش از زیم، شرکت کشتیرانی «مرسک» دانمارک که ۱۴.۸ درصد از مجموع تجارت جهانی کشتیرانی را در دست دارد، از اعمال هزینه‌های جدیدی بر محموله‌های ارسالی به اراضی اشغالی خبر داد.

شرکت مرسک اعلام کرد، حق بیمه کشتی‌های اعزامی به سمت اراضی اشغالی دائما در حال افزایش بوده و به همین دلیل مرسک مجبور است بند شرایط اضطراری را فعال کند، هزینه اضافه شده مربوط به افزایش حق بیمه با هدف تضمین خدمات‌دهی به مشتریان در اراضی اشغالی اخذ می‌شود.

به گزارش وبگاه گلوبز، میزان افزایش قیمت‌ها برای هر کانتینر ۲۰ فوتی ۵۰ دلار و برای کانتینرهای ۴۰ و ۵۰ فوتی ۱۰۰ دلار خواهد بود. این دومین اقدامی بود که شرکت مرسک در رابطه با رژیم صهیونیستی در پیش گرفت، پیشتر این شرکت اعلام کرد که قصد دارد دو فروند از کشتی‌های خود را به دلیل ارتباطشان با رژیم صهیونیستی از دریای سرخ دور کند، کشتی اول لیزا بود که به هند رسید و از آنجا به بندر صلاله در عمان منتقل شد و دومی کشتی «مرسک باجانی» بود که از کیپ تاون حرکت کرد و به موندرا هند منتقل شد.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا پیشتر اعلام کرد، مسیر دریایی دریای سرخ برای کشتی‌هایی که از کانال سوئز عبور می‌کنند، اجتناب‌ناپذیر است، در بلند مدت شرکت‌ها به فکر جایگزینی این مسیر با جنوب آفریقا می‌افتند که در نتیجه آن ۱۰ روز به سفر دریایی اضافه می‌شود یا اینکه کشتی‌های خود را از کانال پاناما عبور می‌دهند که در آن صورت هم ۱۱ روز به طول سفر افزوده خواهد شد.

یجال ماور، از محققان پژوهشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: تغییر مسیر این خط دریایی فشار اقتصادی بزرگی را با خود به همراه دارد و هزینه اضافی افزایش روزهای سفر و مصرف سوخت بیشتر به دلیل دور زدن قاره آفریقا و مسیر برگشت آن به جای عبور از کانال سوئز، بسیار هنگفت است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کردند، تعطیلی خطوط کشتیرانی به صورت خودکار به افزایش هزینه‌های تمام شده کالاهای وارداتی از طریق دریا منجر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که این روند به شکل گسترده‌ای افزایش یافته و به امنیت غذایی این رژیم ضربه بزند.

این رسانه‌ها تایید کردند که تل‌آویو حدود ۷۰ درصد از غذای خود را از دریا و به خصوص دام را از بندهای ایلات و اشدود و حیفا وارد می‌کند.

همزمان ارتش یمن تاکید دارد تا زمانی که محاصره غزه ادامه یابد و از انتقال مایحتاج ساکنان آن از جمله غذا و دارو ممانعت شود، به عملیات‌های خود علیه تمام کشتی‌هایی که در دریای عرب و دریای سرخ به سمت اراضی اشغالی در حرکت هستند، ادامه خواهد داد.

در حال تکمیل…

بیشتر بخوانید: 

شصت و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

دهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 اولین روز عملیات طوفان الاقصی

 

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.