صفحه اصلی / اجتماعی / خانه‌های ۲۵ متری در فرهنگ ایرانیان جایی ندارد/ بانک مرکزی باید در نهضت ملی مسکن، مدیریت بیشتری داشته باشد

خانه‌های ۲۵ متری در فرهنگ ایرانیان جایی ندارد/ بانک مرکزی باید در نهضت ملی مسکن، مدیریت بیشتری داشته باشد

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفتگو با خبر فوری درباره وضعیت مسکن در کشور افزود: موفقیت طرح نهضت ملی مسکن وابسته به آورده مردم و قیمت مصالح است و همچنین به میزان تسهیلاتی که بانک باید به مردم ارائه دهد، بستگی دارد.

وی سیاست‌های دولت و کسری بودجه را عامل مقاومت بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم دانست و بیان کرد: بانک‌ها نسبت به ارائه تسهیلات به مردم مقاومت‌هایی دارند که به دلیل سیاست‌های دولت در خصوص خنثی کردن تورم و عدم وجود نقدینگی فراوان در بازار است، همچنین بدهی‌ و کسری بودجه بانک‌ها نیز باعث چنین برخوردی می‌شود.

فیروزی پوربادی گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی باید در زمینه تسهیلات دهی به مردم برای نهضت ملی مسکن مدیریت بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور به سیاست‌های دولت پایبند بودند و مصوبه مجلس و دولت در زمینه مولد سازی را انجام می‌دادند و اماکن زائد را به فروش می‌رساندند، شاید امکان تسهیلات دهی بیشتر بود، اما بانک ها سمت بنگاه‌داری رفته‌اند و این یکی از موانع است.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.