صفحه اصلی / آموزش عالی / روابط ایران با آژانس براساس بیانیه اسفندماه سال گذشته است

روابط ایران با آژانس براساس بیانیه اسفندماه سال گذشته است

به گزارش دانستنی نیوز، محمد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت از تدوین نقشه راه بومی‌سازی نیروگاه‌های اتمی خبر داد و گفت: نقشه راه بومی سازی نیروگاه‌های اتمی یکی از اقدامات مهمی است که در راستای سند جامع ۲۰ ساله سال گذشته انجام شد و به حمدالله امروز یک نقشه راه کاملاً کاربردی و اجرایی را در دست داریم.

وی افزود: در اولین گام عملیات اجرایی نیروگاه کارون آغاز شده است؛ ساخت اجزا و قطعات آن در صنایع کشور در حال امضای قرار داد است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صنعت هسته‌ای باید بتواند کل فرآیند خود را در طراحی، ساخت، مجتمع سازی و بهره‌برداری را به صورت داخلی انجام دهد. در برنامه پنج ساله هفتم این امر پیش‌بینی شده است.

اسلامی با بیان اینکه نیروگاه بوشهر ۱۰۲۰ مگاوات به طور پیوسته در ساعت برق تولید می‌کند، گفت: به سمت ۲۰ هزار مگاوات تولید برق در حال حرکت هستیم.

وی افزود: در پنج منطقه ساحلی کشور را برای احداث نیروگاه شناسایی کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران و آژانس تعامل پیوسته و پایدار دارند؛ روابط ما با آژانس براساس بیانیه اسفندماه با آقای گروسی بر مبنای پادمان و ان.پی.تی است.

اسلامی تصریح کرد: در مورد ۲ مکان باقی مانده مدارک و مستندات را به آژانس ارسال کردیم، اگر مورد پذیرش واقع نشود روشنگری خواهیم کرد و مدارک و مستندات بیشتری ارائه خواهیم داد.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.