صفحه اصلی / سینما و تئاتر / فضای مجازی از بعد اخلاقی،سیاسی و اعتقادی،سرنوشت‌ساز است

فضای مجازی از بعد اخلاقی،سیاسی و اعتقادی،سرنوشت‌ساز است

فضای مجازی از بعد اخلاقی،سیاسی و اعتقادی،سرنوشت‌ساز است

محمدحسن رحیمیان

ایسنا/قم تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: فضای مجازی از بعد اخلاقی،اجتماعی سیاسی و اعتقادی،سرنوشت‌ساز و اثرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان امشب در یک‌صد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در ساختمان اداری آستانه حضرت معصومه(س) با اشاره به وضعیت فرهنگی قم اظهار کرد:ما با هجمه‌های فراوانی در فضای مجازی مواجه هستیم و برخی از هجمه‌ها تا مرز نابودی اخلاق در جامعه پیش رفته‌اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: فضای مجازی از بعد اخلاقی،اجتماعی سیاسی و اعتقادی،سرنوشت‌ساز و اثرگذار است و باید به دقت کنترل شود.

وی اظهار کرد:قم پایگاه انقلاب اسلامی است و شاهد هجمه‌های فرهنگی فراوانی علیه این شهر هستیم و باید فضای مجازی را براساس منویات رهبر انقلاب ازحالت انفعالی به حالت تهاجمی تغییر دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان بیان کرد:در بسیاری از کشورهای پیشرفته و مدعی آزادی بیان،شاهد کنترل فضای مجازی و برخی از محدودیت‌های اینترنتی هستیم اما در این جا نظارتی بر اینترنت وجود ندارد.

وی گفت:اگر می‌خواهیم پیوند جامعه و مفاهیم دینی را افزایش دهیم باید شاخص‌های فرهنگ عمومی را ارتقا دهیم و از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش فرهنگ دینی و معنوی جامعه استفاده کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه قم نیز عنوان کرد:برخی از ارزش‌های اخلاقی در جامعه ما سقوط کرده است و باید به دنبال علل این اتفاق باشیم.

وی تصریح کرد:اگر فرهنگ عمومی ارتقاء یابد شاخص‌های مهم در ارزش‌های اخلاقی نیز احیاء می‌شود،در این زمینه نهادهای فرهنگی قم باید به احصای آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بپردازند و برخی از مسائل را به صورت ریشه‌ای حل کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد لطفی مدیرکل صداوسیمای مرکز قم عنوان کرد:در ارزیابی‌های فرهنگی باید فضای مجازی و تولید محتوای موجود در آن را رصد کرد و متوجه آسیب‌های آن بود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:در جهت پایش وضعیت شاخص‌های فرهنگی در جامعه باید از دو روش آماری و داده کاوی به صورت همزمان استفاده کنیم و به سراغ شاخص‌های اولویت دار برویم.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به شبهات در عرصه فضای مجازی گفت:نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است و به همین دلیل مورد هجمه و توطئه قرار می‌گیریم.

در این جلسه سید مرتضی اسماعیلی طباء رئیس کارگروه استان‌های انجمن سواد رسانه‌ای بیان کرد:فضای مجازی در ایران رهاست و اگر نتوانیم آن را به خوبی رصد کنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:وزیر ارتباطات به راحتی می‌گوید اینترنت ملی نداریم گویا همتی برای دست‌یافتن به این ظرفیت وجود ندارد،در هیچ کشوری اینترنت این گونه رها نیست و ضوابطی برای نظارت وجود دارد.

اسماعیلی طباء گفت:در کشورهایی مثل روسیه کنترل فضای مجازی با شدت در حال انجام است اما در ایران این‌گونه نیست و کودکان به برخی از فضاها به راحتی دسترسی دارند.

انتهای پیام/

این مطالب را نیز ببینید!

زخم کاری فیلترینگ بر پیکر کسب‌وکارهای اینستاگرامی

اگر چه رسانه‌های اجتماعی با هدف سرگرمی و ایجاد شبکه ارتباطی افراد در سراسر دنیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.