صفحه اصلی / سینما و تئاتر / محورهای دارای اهمیت تقریب مذاهب اسلامی

محورهای دارای اهمیت تقریب مذاهب اسلامی

محورهای دارای اهمیت تقریب مذاهب اسلامی

حمید شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تشریح محورهای مدنظرش در آینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برای رسیدن به وحدت باید به سمت اسوه حسنه یعنی حضرت محمد (ص) حرکت کرده و در رویکرد و آینده مجمع به فضای مجازی، نوسازی، پرهیز از تفرقه و اختلاف و بهره‌گیری از ابزار رسانه بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری امروز (چهارشنبه، ۴ دی ماه) در مراسم معرفی خود که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین گلپایگانی -مسئول دفتر مقام معظم رهبری- و جمعی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری و سفرای کشورهای اسلامی برگزار شد با تقدیر و تشکر از تلاش‌های آیت الله بروجردی، آیت الله تسخیری و آیت الله اراکی اظهار کرد: برنامه ما در محتوای تقریب دارای اصول و محتواهایی است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خویش به آن اشاره داشتند و آن اصول عبارتند از پرهیز جوامع از تعارض و مشاجره، اتحاد در برابر دشمن مشترک و هم افزایی در راستای اقتدار جهان اسلام در حوزه‌هایی همچون علم، ثروت، امنیت، قدرت سیاسی و تاسیس تمدن نوین اسلامی.

وی گفت: جهان اسلام دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای است که می‌توانیم آن را به قدرتی علیه استکبار جهانی تبدیل کنیم. باید راهبردها و هدف را تبیین و در شبکه جهانی عملیاتی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: ما نمی‌توانیم در مواضع خود از اعتقاداتمان دست برداریم بلکه باید موضع ثالثی را تعریف کنیم و حول آن جمع شویم. پیامبر اسلام پیامبر رحمت، اسوه و الگو است که راه را به ما نشان داده است. اگر به آن سمت حرکت کنیم به یکدیگر نزدیک می‌شویم. در زمینه نوسازی فضای مجازی نیز باید فعالیت داشته باشیم و باید نوسازی و برندسازی را مد نظر قرار بدهیم. یکی دیگر از محورهای ما گردش اطلاعات است و باید اطلاعات را با یکدیگر تبادل کنیم. ابزار رسانه، ابراز بسیار مهمی است که می‌توانیم در ایجاد شبکه‌سازی از آن بهره ببریم. امروزه برند حلال یک برند بین‌المللی است که می‌تواند محور آینده فعالیت‌های ما قرار بگیرد.

شهریاری افزود: راه دیگر ما تراکنش و مبادله است که در جهان اسلام ظرفیت زیادی دارد و باید شبکه‌سازی گسترده‌ای بر روی این مسئله داشته باشیم. تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان تقریبی و علمای جهان اسلام می‌تواند ما را به سمت وحدت سوق بدهد. همچنین باید از ظرفیت عقلانیت اسلام بهره ببریم. حکمی که از سوی مقام معظم رهبری به بنده ابلاغ شد نکات بسیار مهمی وجود داشت که می‌تواند در مسیر گام بعدی تقریب مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

این مطالب را نیز ببینید!

زخم کاری فیلترینگ بر پیکر کسب‌وکارهای اینستاگرامی

اگر چه رسانه‌های اجتماعی با هدف سرگرمی و ایجاد شبکه ارتباطی افراد در سراسر دنیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.