صفحه اصلی / تبلیغات و بازاریابی / ۱۰ راهکار برای پیشبرد یک کمپین تبلیغاتی
10 راهکار برای پیشبرد یک کمپین تبلیغاتی- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

۱۰ راهکار برای پیشبرد یک کمپین تبلیغاتی

#کمپین_تبلیغاتی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

کمپین تبلیغاتی یا Advertising Campaign ؛ در فارسی به برنامه جامع تبلیغات ترجمه شده است. در این نوشته ده راهکار برای پیشرفت یک کمپین تبلیغاتی موفق را ارائه می دهیم.

  1. استراتژی های بازاریابی را فراموش نکنید.

هیچ چیز مفیدتر از داشتن یک برنامه ریزی دقیق و بازاریابی نیست. شما با داشتن یک برنامه ریزی دقیق، علیرغم این که اهداف بلند مدت کاری خود را شفاف می کنید و دور نمایی از مسیر کلی عملکردتان را ترسیم می نمایید، آگاهانه به جلو گام بر می دارید. برای ارتقاء فروش، دانستن و شناختن مهم ترین راه های تبلیغاتی نه تنها مهم؛ بلکه حیاتی است.

  1. برای عملکردهای خود برنامه ریزی کنید.

پس از آنکه اهداف خود را در زمینه تبلیغات مشخص نمودید، وقت آن است که وارد عمل شوید. شما می توانید در حالی که طرح های خود را تا حد زیادی حفظ می کنید از ایده های مهم و تأثیرگذار مشاورین تبلیغاتی بهره بجویید.

  1. بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید.

چگونگی تبلیغات شما رابطه مستقیم با بودجه شما دارد. نحوه برنامه ریزی شما برای استفاده از بودجه تان خیلی مهم است. مثلاً در شرایطی که بودجه شما برای تبلیغات محدود است نباید همه آن را مثلاً صرف پخش تیزر تبلیغاتی در گران ترین ساعت روز کنید. از این رو باید بررسی تمام موقعیت هایی را که می توان با آن ها مطرح شد و تبلیغ کرد، مدنظر داشته باشید. از بودجه تبلیغاتی خود استفاده بهینه نمایید.

  1. موفقیت های پیشنهادی را سریع رد نکنید.

اگر برنامه تبلیغاتی (کمپین) را خودتان طراحی کرده اید باید مستقیماً با پیشنهادها رو به رو شوید بنابراین کلیه پیشنهادهایی را که از طرف آژانس های تبلیغاتی و یا مشاورین تبلیغات به شما می شود، با بودجه خود بسنجید. مطمئن باشید که راه های زیادی برای مذاکره وجود دارد و می توانید تبلیغات تأثیرگذاری را با بودجه کم خود هماهنگ کنید. روی موقعیت های پیشنهادی خوب فکر کنید و از آن ها سریع رد نشوید.

  1. مخاطبین و مشتریان خود را بشناسید.

اگر می خواهید تبلیغات مفیدی داشته باشید، باید مخاطبین و مشتریان خود را دقیقاً دسته بندی و شناسایی کنید. قبل از هرگونه اقدامی برای تبلیغات، مصرف کنندگان خود را طبقه بندی نمایید.

  1. تبلیغات در رسانه های مختلف را فراموش نکنید.

رسانه های تبلیغاتی زیادی وجود دارد و شما باید بتوانید به نحو احسن از این رسانه ها بهره بجویید. شما پولتان را در یک رسانه ی خاص مصرف نکنید. شما می توانید این بودجه را صرف تبلیغ در چند رسانه بکنید. وقتی تبلیغات شما در چند رسانه مختلف باشد مشتری های بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد. با گروه بندی مخاطبین و در نظر گرفتن بودجه تبلیغاتی خود، می توانید کارآمدترین رسانه را برای خود پیدا کنید.

  1. از همکاری با شرکت های تبلیغاتی واهمه نداشته باشید.

اگر نمی توانید کل تبلیغات خود را به یک شرکت تبلیغاتی بسپارید، می توانید یک مشاور تبلیغاتی داشته باشید. برخلاف آنچه تصور می کنید هزینه های شما به نحو قابل توجهی کاهش خواهد یافت. چرا که آن ها در رابطه با تبلیغات ، بیشتر از شما می دانند و نیز این را هم می دانند که در تبلیغات چه چیزی مفیدتر و تأثیرگذارتر است.

  1. فراموش نکنید که تکرار، کلید اصلی موفقیت است.

احتمالاً در کمپین خود حداقل یکی از تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و یا چاپی (نشریات) را قرار داده اید. در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خود، همیشه از گوینده متن ثابت و موزیک ثابت استفاده کنید، در آگهی های چاپی در نشریات متعدد و روزنامه ها هم، فونت و رنگ آگهی خود را تغییر ندهید.زمانی که فاکتورهای ثابت خود را حفظ می کنید بیننده به فاکتورهای کلیدی شما عادت می کند و هرکجا آن ها را ببیند بلافاصله به یاد شما می افتد. یادتان نرود زمانی در یادها باقی خواهید ماند که علیرغم ارائه محصول و خدمات خوب، تا جایی که امکان دارد آگهیتان را تکرار کنید.

  1. بهترین زمان را برای تبلیغات استفاده کنید.

شما باید با توجه به شناخت بازار و مشتریان و نیاز آن ها تبلیغات خود را انجام دهید. بنابه خدمات و یا محصولی که دارید می توانید مشخص کنید که آگهی های شما در کدام ساعت و یا کدام ماه ها و یا حتی کدام فصل ها، بازدهی بیشتری دارند. بهترین و مؤثرترین زمان وقتی است که آگهی شما عده زیادی از بینندگان و شنوندگان مخصوص خود را پوشش دهد و در عین حال آن ها حس کنند که به شما نیاز دارند.

  1. کتاب ها بهترین راهنمایان هستند.

بخاطر داشته باشید زمانی که تلاش های تبلیغاتی و بازاریابی شما بی اثر مانده و باز هم به دنبال راه های جدیدی برای امتحان می گردید، از کتاب ها و نشریات مرتبط استفاده کنید. کتاب ها و نشریات مرتبط بسیار مفیدی در این زمینه وجود دارند که می توانند با مطالب ارزنده و مؤثر خود کمکتان کنند. همینطور همیشه نگاهی به شرکت هایی با تولیدات مشابه، داشته باشید و عامل موفقیت آن ها را در عرصه تبلیغات در نظر بیاورید.

منبع: صد و بیست و هشت

این مطالب را نیز ببینید!

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم - پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم

پس از انتخاب روزنامه مورد نظر، انتخاب کادر های استاندارد آگهی و صفحه مناسب حائز اهمیت می باشد. مثلاً کادر مناسب آگهی های استخدام و مزایده و مناقصه با توجه به متن مورد نیاز شما تعیین می شود ولی در مورد آگهی های تجاری معرفی و فروش محصول، کادر مناسب باید در اندازه 4/1 یا 2/1 صفحه روزنامه باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.