#اشتباهات #بازاریابی_محتوایی #بیشتر_بدانیم #دانستنی
در بخش اول از این مطلب برخی از اشتباهات بازاریابی محتوا از این لیست ده موردی را توضیح دادیم که شامل بودند: محتوا آری، اما بدون رعایت جنبه بازاریابی، تهیه خیلی سریع محتوا، سعی در تهیه محتوا بهصورت انفرادی و تنها، تولید محتوا برای خودتان و زیاد در مورد خودتان صحبت نکنید؛ اما ادامه مطالب در باره بزرگترین اشتباهات بازاریابی محتوا را در این بخش مطالعه می کنید.
بزرگترین اشتباهات بازاریابی محتوا کدامند؟
۶- همواره در مورد محصول و خدمات خود صحبت نکنید
اگر یک تبلیغ تلویزیونی، یک شبکه تلویزیونی خرید خانگی یا یک نمایشگاه را قبلاً دیده باشید، بهخوبی میدانید که این موارد همه و همه فقط در مورد محصول خودشان صحبت میکنند، این استراتژی را برای محتوای آنلاین خود استفاده نکنید. باوجوداین که همه این کار را میکنند، اما مطمئن باشید که مشتریان شما از این موضوع خوشحال نمیشوند. در رابطه با یک مشکل بنویسید و مرحلهبهمرحله در مورد حل و رفع آن با استفاده از محصول خودتان توضیح دهید، البته این هم همچنان یک تبلیغ است، ولی در پوشش یک محتوای آموزشی ارائهشده است. این عمل یکی از اشتباهات بازاریابی محتوا است.
۷- عدم تعامل با مشتریان
اگر محتوایی فوقالعاده تولید میکنید، احتمالاً مخاطبان شما بر روی سایت شما و یا شبکههای اجتماعی انتشاردهنده آن شروع به ابراز نظر و عقیده خود میکنند. زمانی که چنین میشود، باید حتماً به این نظرات پاسخ دهید. به هر یک بهصورت کاملاً شخصی و انفرادی پاسخ دهید و در پاسخ از نام آنها استفاده کنید. اگر با محتوا و نظر شما مخالف هستند، ازنظر آنها تشکر کنید، اما وارد هیچگونه بحثی با آنها نشوید. از طریق تعامل داشتن با مخاطبین و خوانندگان خودتان، شما درواقع در حال تبلیغ کردن برای محصول خودتان و شرکت خودتان هستید، البته بدون اینکه مخاطب شما به این موضوع پی ببرد.
۸- عدم فراخوان فروش به مشتریان
گاهی اوقات شاید روی آوردن به شیوههای فروش سخت خوب و مناسب باشد. اگر یک متن تبلیغی یا توصیفی در مورد محصول خود تهیهکردهاید، اگر بهطور مستقیم از مشتری درخواست خرید محصول را داشته باشید، نهتنها خوب است، بلکه حیاتی است. این گفته قدیمی را به یاد داشته باشید که اگر شما درخواست خرید از مشتری را مطرح نکنید، نباید خریداری شدن محصول خود را هم انتظار داشته باشید.
۹- فراموش کردن ایمیل
امروزه همه و همه به شما میکنند که برای بازاریابی فقط و فقط بر روی شبکههای اجتماعی تمرکز داشته باشید. البته شکی نیست که شبکههای اجتماعی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوایی شما را تشکیل میدهند اما هرگز آن لیست ایمیلهای وفادار به خودتان و برند خودتان را فراموش نکنید. بهطورکلی ایمیل نرخ تبدیل بیشتری نسبت به شبکههای اجتماعی دارد و مشتریان شما هم در فضای ایمیل نسبت به شبکههای اجتماعی انتظار دیدن چیزی فروش محور را بیشتر دارند. فراموش کردن ایمیل وفاداران یکی از اشتباهات بازاریابی محتوا است.
۱۰- عدم توجه به هدفگذاری مجدد
اگر برای تولید یک بخش از محتوای خودتان به چیزی در حدود ۵ ساعت زمان نیاز دارید، این محتوا نمیتواند تنها بهعنوان یک فعالیت و یک تلاش در نظر گرفته شود که پسازاین ۵ ساعت دیگر کار تمامشده و نیاز به کار مجدد و مضاعف بر روی آن وجود ندارد. تولیدکنندگان بزرگ محتوا بهخوبی میدانند که یک محتوای تولید برای یک هدف دارای کاربردها و استفادههای بسیار زیادی است. مثلاً یک ویدئو میتواند تبدیل به یک محتوای وبلاگ برای شما شود. یک وبینار میتواند تبدیل به یک محتوای آموزشی و حتی تبلیغی شود و آن محتوای آموزشی میتواند خود در چندین نوبت و بخش قابل تهیه و انتشار باشد. یک قانون سرانگشتی در این رابطه میگوید که هر بخش محتوایی که تولید میکنید، قابلیت استفاده برای ۵ نوبت متوالی دیگر را هم دارد. پس آن زمان ۵ ساعتی برای تهیه یک بخش از محتوا، خیلی هم زیاد به نظر نمیرسد، درست است؟
نتیجهگیری
استفاده از بازاریابی آنلاین برای جلبتوجه مخاطب در فضای آنلاین بسیار لازم و حیاتی است. به روشهای استفاده از محتوا در فضای آنلاین بیشتر فکر کنید. مطمئناً خودتان بهعنوان مخاطب وارد این فضا نمیشوید که محتوایی مملو از تبلیغات برای فروش فقط و فقط یک محصول خاص را ببینید. شاید تمایل به خندیدن داشته باشید، بخواهید چیزی یاد بگیرید یا احساس خاصی را تجربه کنید. پس کاری کنید که محتوای تولید شما متناسب با آن چشمانداز باشد. سپس در مرحله بعد آن را ترویج و تبلیغ کنید تا خوانندگان زیادی را جلب کنید.
منبع: شبکه پذیرش آگهی