صفحه اصلی / اجتماعی / داعش رسما مسئولیت حمله تروریستی در کرمان را برعهده گرفت + جزئیات عملیات و اسامی تروریستها

داعش رسما مسئولیت حمله تروریستی در کرمان را برعهده گرفت + جزئیات عملیات و اسامی تروریستها

در صوت منتشر شده از ابی حذیقه الانصاری، سخنگوی رسمی داعش، با عنوان«وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ» (و هر جا که آنها را یافتید بکشید) که پیرامون موضوع فلسطین و مواضع داعش درباره جنگ اخیر صحبت می کند و صحبتی از انفجار کرمان نیست.

بیانیه صوتی سخنگوی داعش دارای ۲ بخش است:

۱. مواضع داعش پیرامون فلسطین: در این بخش بر مقابله با یهودیان تاکید کرده اما در عین حال جنبش های مقاومت را نفی می کند. در این بخش کشورهای عربی را خائن دانسته و اعلام می کند ایران و محور مقاومت به دنبال منافع خود هستند، در واقع این بخش تاکیدی مجدد بر مطالب قبلی داعش صرفا با صدور بیانیه رسمی می باشد.

بیشتر بخوانید: داعش مسئولیت حملات کرمان را بر عهده گرفت؟

۲. دعوت از نیروهای داعش به عملیات علیه کفار: در این بخش از نیروهای داعش میخواهد با هر چه می‌توانند در هر جای دنیا علیه کفار به ویژه در اروپا و آمریکا عملیات کنند. سخنگوی داعش در این بخش می‌گوید بین غیرنظامیان و نظامی تفاوتی نگذارید همانگونه که در غزه غیرنظامیان را به شهادت رساندند.

در این فایل صوتی اشاره ای به عملیات در ایران یا موضوع خلافت نشده است.

گروه تروریستی داعش رسما مسئولیت حمله تروریستی در کرمان را برعهده گرفت

با این حال پس از انتشار این فایل، داعش با انتشار بیانیه‌ای رسما ۲ عملیات انتحاری در کرمان را برعهده گرفت.

داعش در بیانیه خود نوشت:

در بخشی از غزوه «و هر کجا یافتید بکشید.» بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک در ۲ عملیات انتحاری در ایران کشته و زخمی شدند.

تصویر تروریستها را ببینید

در این بیانیه آمده است: دیروز دو برادر «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» به سوی تجمع بزرگ شیعیان مشرک در کنار مزار رهبر کشته شده خود «قاسم سلیمانی» در شهر کرمان در جنوب ایران رفته و کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند که بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک را کشت یا زخمی کرد.

روایت رسانه داعشی از حمله تروریستی در کرمان

اعماق نوشت: دو نیروی داعش دیروز چهارشنبه در یک تجمع بزرگ شیعیان در استان کرمان  ۲ عملیات انتحاری انجام دادند. این دو تن توانستند خود را به جمعیتی برسانند که شامل هزاران نفر از شیعیان بود. انتحاری اول کمربند انفجاری خود را در میان جمعیت شیعه منفجر کرد و انتحاری دوم حدود ۲۰ دقیقه بعد از انفجار اول کمربندش را منفجر کرد.

اعماق در ادامه مدعی شد: این دو بمب گذاری منجر به کشته شدن بیش از صد نفر از شیعیان و زخمی شدن حداقل دویست نفر دیگر در میان وحشت، هرج و مرج و ازدحام جمعیت در محل حمله شد که ضربه امنیتی شدیدی به دولت ایران وارد کرد. در زمانی که چندین طرف در تلاش برای بازاریابی پروژه های ایران در منطقه بودند.

این مطالب را نیز ببینید!

انقلاب اسلامی ایران چگونه به پیروزی رسید؟

از سال ۴۲ تا ۵۷، اجتماعات بسیاری توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.