صفحه اصلی / تبلیغات و بازاریابی / تأثیر هدایای تبلیغاتی در تبلیغ
تأثیر هدایای تبلیغاتی در تبلیغ- پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

تأثیر هدایای تبلیغاتی در تبلیغ

#هدایای_تبلیغاتی #دانستنی #بیشتر_بدانیم

در بازار و در میان افراد مهم نیست که تا چه اندازه محصولات جذاب و باکیفیتی دارید !!!

اگر برای آن ها تبلیغی نکنید هیچ فردی آن ها را نخواهد شناخت.

تبلیغات باید در عین مقرون به صرفه بودن امکان جذب بیشترین تعداد مخاطب و مشتری را داشته باشد.

چرا باید تبلیغ کنیم؟

از اهداف تبلیغات، افزایش سود از راه افزایش فروش برای شماست.

اطلاع رسانی در میان افراد

نام محصول و نام تجارت خود را برای عموم آشنا کنید

جذب مشتری برای آشنایی بیشتر با محصول و خدمات

ارائه خدمات و یا محصول خاص و ویژه

مزایای هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی محصولاتی نمادین در تبلیغات و ارتباطات است و به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با مشتری و مصرف کننده، علائم خاص، یاد آور حسن نیت فروشنده و هدیه ای برای ایجاد انگیزه جهت شناخت هرچه بیشتر محصول قرار می گیرد.

محصولات و هدایای تبلیغاتی (Useful Promotional Gifts ) روشی بسیار عالی و موثر در زمینه تبلیغ نام تجاری و فروش هرچه بیشتر محصولات شما می باشد.

این محصولات در یاد و خاطره افراد باقی می ماند و به توسعه ارتباط با مشتریان  و ایجاد یک تصویر ماندگار از نام تجاری شما کمک شایانی می کند.

 در مطالعه یکی از مؤسسات تحقیقاتی نشان داده شد که ۸۳% محصولات معرفی شده با هدایای تبلیغاتی را به یادداشتند ولی تنها ۷% از مصرف کنندگان تبلیغی را که در تلویزیون دیده بودند به یاد داشتند.

بسیاری از این شرکت کنندگان هدایای تبلیغاتی را نگه داشته و ۲۰% افراد بعد از دریافت هدیه از آن محصول خریداری کرده اند.

در حال حاضر محصولات تبلیغاتی نه تنها صرفاً یک کالا بلکه به عنوان فرآیند  تبلیغات و بازاریابی دیده می شود.

با توجه به کارایی و ماهیت هدیه تبلیغاتی، مدت زمان نگهداری و استفاده از آن وجود دارد که خود این راهی برای ماندگاری نام تجاری و پیام کالا در اذهان و شناخت تبلیغ کننده دارد.

با توجه به این که هدیه تبلیغاتی جلب مشتری را در پی دارد، انتخاب صحیح نوع هدیه، بکارگیری خلاقیت در طراحی و مرتبط بودن آن با محصول و خدمت ارائه شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارائه هدیه ای خلاق به مخاطب می تواند او را به هیجان بیاورد و ایجاد کننده خوشنودی، رضایت و نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده باشد.

همگان بر یک نکته اتفاق نظر دارند، این که هدیه دادن از راه های مقرون به صرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابطی ارزشمند در افراد و مخاطبان است و هدایای تبلیغاتی بخشی از رقابت عظیم بازاریابی است.

موارد استفاده هدایای تبلیغاتی

تقریباً می توانید روی همه اجناس و کالاها با نام شرکت و لوگو تجاری چاپ و به منظور تبلیغات از آن استفاده کنید.

کالاهای تبلیغاتی و اجناس دوستدار و محافظ طبیعت و محیط زیست که از منابع و مواد تجدید پذیر و قابل بازیافت ساخته شده اند در میان افراد محبوبیت چشمگیری دارد.متداول ترین دلیل استفاده از هدایای تبلیغاتی، شناخت عنوان تجاری تبلیغ کننده است.

ازدلایل دیگر می توان به یادآوری رویدادها، ارتباط با مخاطبان و کارمندان،روابط عمومی، ایجاد آگاه و اطلاع در نمایشگاه های تجاری، برنامه های غیر تجاری، برنامه های ایجاد انگیزه درونی و بازار پژوهی اشاره کرد. در زمینه سیاست در جهت تبلیغ برای کاندیداها و ارائه اهداف آن ها به مردم از اجناس تجاری نیز می توان سود جست.هدایای تبلیغاتی و کالاهایی از این دست برای مراکز و شرکت های غیر تجاری مانند مؤسسات خیریه و مدارس به منظور ایجاد آگاهی و معرفی مؤسسات به مردم و جمع آوری کمک استفاده می شود.

هدایای تبلیغاتی چه هنگام مناسب است؟

شما باید حداقل سالی یک بار برای مشتریان خاصتان هدیه بفرستید.

یکی از نویسنده های مجله فوربس می نویسد ” هدیه تبلیغاتی در طول سال جای شما را در ذهن مشتری حفظ می کند”

اگر تعداد مشتریان خاص و ویژه شما کم است می توانید از طریق سفارشی سازی هدایا آن ها را به طور دائم مشتری خود نگه دارید.

توجه به علایق مشتریان از نکات لازم و مهم در انتخاب کالای تبلیغاتی است.

اگر کسب و کاری بزرگ دارید بهتر است اقلام کوچک تر و ساده تر را انتخاب نمایید.

زمانبندی در هدیه دادن مهم است و باید زمان خاصی را در نظر بگیرید.

باید در زمانی مناسب این امر صورت گیرد به طور مثال در اعیاد و مناسبت های خاص

اگر در نظر دارید که برای جایگزین و در زمانی به جز مناسبت های تقویمی برای مخاطبان هدیه ای بفرستید، بهتر است زمان آن بعد از شروع یک محصول جدید، اتمام پروژه های بزرگ و سخت و یا در مرحله مهم دیگری برای شرکت شما باشد.

منبع: ترمه

این مطالب را نیز ببینید!

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم - پایگاه اینترنتی دانستنی ایران

با کادر های استاندارد آگهی آشنا شویم

پس از انتخاب روزنامه مورد نظر، انتخاب کادر های استاندارد آگهی و صفحه مناسب حائز اهمیت می باشد. مثلاً کادر مناسب آگهی های استخدام و مزایده و مناقصه با توجه به متن مورد نیاز شما تعیین می شود ولی در مورد آگهی های تجاری معرفی و فروش محصول، کادر مناسب باید در اندازه 4/1 یا 2/1 صفحه روزنامه باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.